תפריט יצירת קשר
| עוזרים לך למצוא רואה חשבון

טיפים לניהול הדו"חות הכספיים שלך

סדר וארגון לפני הכל:

לכל עסק נקודות החולשה היחסיות שלו, וכך גם בנוגע לבעל העסק/חברה עצמו. ישנם אנשים, המוכשרים לכך במיוחד ויודעים לנהל דו"חות כספיים של העסק ובכלל, אך לא כולם מתמחים בכך ורצוי לנסות לגלות יותר עניין ומעורבות בדבר ובמקביל לשכור שירותיהם של אנשי מקצוע מומחים בכדי לחפות על פערים אלו.

ניהול הדו"חות הכספיים של העסק דורש, יותר מכל, ארגון וסדר לצד דקדוק בפרטים הקטנים. חשוב לשים לב שהעסק אינו דורש יותר התעסקות בניירת מאשר הוא מאפשר זמן להשקיע בו, אך ניירת חשובה לפעמים, ממש כמו עבודת הכפיים עצמה. אם ניהול נכון של הכספים הוא מה שיצעיד את העסק שלך צעד אחד קדימה, הרי זה מבורך.

דו"חות כספיים צריכים להיות מנוהלים בטבלאות:

לכל אחד מאתנו יש את הדרך הנוחה והמתאימה לו יותר כדי לנהל הליך או תחום כלשהו ובפרט את התחום הכלכלי עצמו, אך ראוי ונהוג לרוב כי ניהול מספרים ונתונים כלכליים יהיה בטבלאות אקסל מסודרות. הסיבה לכך שבדרך זו ניתן להפוך את כל הנתונים לפרקטיים וברורים יותר לנהל השוואה מסודרת, לערוך סיכום ערכים ואומדנים המתאימים לדו"חות כספיים של עסק. בדרך זו, התמונה הכללית תהיה קלה יותר להבנה ולקריאה בן רגע, כדי להכיר את הדו"ח ולמצוא בו את הנתונים שאנו מחפשים.

נהלו טבלאות מדויקות, עם רובריקות מתאימות וכך ותוכלו להבין טוב יותר את המספרים והנתונים של העסק שלכם ולנתח מגמות לאורך פרקי זמן מסוימים ובכלל.

סיוע של איש מקצוע מוסמך:

לעתים במקרה של עסקים קטנים יותר, בעל העוסק מתפתה להיות מי שמנהל את כל נושא הדו"חות הכספיים, כל אחד מסיבותיו. אך עבור ניהול יסודי, יעיל ותקין ללא רבב של דו"חות כספיים רצוי להסתייע באנשי מקצוע מיומנים ומנוסים בתחום דוגמת משרד רואה חשבון או עו"ד מסים אשר בקיאים בהכנת דו"חות כספיים וכלכליים מקיפים.

הפקת דו"חות כספיים מקיפים לעסק נעשית לרוב בעזרת מערכות ותוכנות ייחודיות כך למשל ישנם בין היתר דו"חות לגבי ניהול ההוצאות מול ההכנסות, רישום מיסים, הצהרות הון, תשואות, תפוקת העסק אל מול הצריכה שלו, דו"ח רווח הפסד ועוד. הפקדת ביצוע הדו"חות השונים של העסק בידי איש מקצוע מוסמך תסייע לך לארגן את כל הנתונים בדרך פשוטה, דרך שבה הדברים יישארו בהירים וניתנים להבנה לאורך זמן - כך תוכל גם למשוך את הנתונים הנדרשים מהדו"חות הכספיים בכל רגע ולמנף את העסק לצמיחה.

הדו"חות הכספיים הם הבסיס לעסק שלך:

רבים יגידו כי אין העסק נבנה על הרעיונות של בעליו או אפילו לא על הלקוחות שלו – עסק בריא ויציב לאורך שנים נבנה ונתמך על יסודות הדו"חות הכספיים שלו, ובשל כך חשוב מאוד לשים דגש על ביצוע יסודי ומעמיק של אלו. בדרך זו תרוויחו הרבה יותר מרק דו"חות מקוטלגים אלא גם כלים ממשיים עבור הצלחת העסק שלכם לטווח הארוך.